مشاوره حقوقی در قوه قضاییه

مشاوره حقوقی در قوه قضاییه

  • 1401/01/29
  • دانستی های حقوقی

مشاوره حقوقی قوه قضاییه چیست؟

به فعالیتی که توسط آن بتوان از خدمات قضایی مختلف مانند رسیدگی به پرونده های قضایی، رسیدگی به حقوق مادی – معنوی در قوه قضاییه (دادگاه ها، دادسرا ها و ... ) بتوان راه حل های قانونی با استفاده از شواهد، استفاده کرد، مشاوره حقوقی گفته می شود. 
یکی از مهم ترین مسائلی که در زندگی هر شخصی امکان وقوع دارد، مشکلات و مسائل حقوقی است. حال این که بتوان بهترین عملکرد را در این مسائل داشت، قطعا به یک مشاوره حقوقی عالی و یک فرد متخصص در این زمینه نیاز است. یک مشاور حقوقی متخصص می تواند در حل و دفاع از مسائل و مشکلات و به عبارتی در دفاع از پرونده های حقوقی، بهترین عملکرد و نتیجه راضی کننده را داشته باشد. ولی قبل از هر عملی با گرفتن مشاوره حقوقی و طرح مساله باید نیاز به مشاور حقوقی و یا وکیل را مشخص کرد. 
مشکلات حقوقی مانند تنظیم دادخواست، اعتراض به رای دادگاه، تنظیم لایحه، و .... نقش خیلی زیادی در قبول شدن در مسائل حقوقی دارند. پس با مشاوره گرفتن از افراد متخصص که دانش حقوقی دارند، می توانید به خواسته مورد نظر خود در مسائل حقوقی شوید.

مشاوره حقوقی در قوه قضاییه این افراد از جمله افراد با تجربه ای می باشند که می توانند به شما در رابطه با مشکلات و دغدغه هایی که دارید یاری رسانده و شما را راهنمایی کنند.

مشاوره حقوقی کیست؟

مشاوره حقوقی شخصی است که در رشته حقوق، تحصیلات خود را کامل کرده است. که با توجه به مدرک فرد به دو گروه وکیل و مشاور حقوقی تقسیم می شوند.

وکیل

افرادی هستند که در آزمون اتحادیه کانون وکلای دادگستری قبول شده و بعد از دوره کار آموزی در این زمینه با نام وکیل پایه یک دادگستری شروع به فعالیت می کنند

مشاور حقوقی

 افرادی هستند که در آزمون برگزار شده قوه قضاییه قبول شده و بعد از دور کار آموزی وارد حرفه مشاوره می شوند.. 
نکته قابل توجه این است که چه شما وکیل دادگستری و یا مشاوره حقوقی را برای کارهای حقوقی خود انتخاب کنید، فرقی در امور پرونده ایجاد نمی شود. زیرا که هم وکیل و هم مشاوره از لحاظ توانایی علمی مورد آزمون قرار گرفته اند و دارای صلاحیت در ارائه مشاوره را دارند.  
صلاحیت مشاوران و وکلا در مسائل حقوقی با توجه به این که آزمون های فوق را گذرانده اند، قابل تایید است.

مشاور حقوقی چه وظایفی دارد؟

یک پرونده حقوقی شامل جزییاتی از قبیل شکایت نامه، تنظیم دادخواست و ... دارد. قابل توجه است اگر قبل از تشکیل پرونده و دادخواست و .... با یک مشاور حقوقی مشورت شود، این کار باعث جلوگیری از صرف انرژی و زمان و هزینه خواهد شد. یک مشاور حقوقی با استفاده از تجربیات خود می تواند شخص پیگیر را در مراحل مختلف قانونی و به انجام رساندن هر کار قانونی کمک کند.

مشاور در ابتدا مراجعه کننده را راهنمایی می کند، این راهنمایی می تواند رسیدگی به شکایت فرد و یا راهنمایی کردن هنگامی که شخص باید از خود دفاع کند. برای افرادی که پرونده آن ها در جریان است شخص مشاوره دهنده نحوه پیگیری و رسیدگی به مسائل حقوقی را بیان می کند.  
در کل مشاوره حقوقی افراد مراجعه کننده را از موارد و مسائل موجود مطلع می کنند.

در چه مسائل حقوقی می توان از مشاوره حقوقی کمک گرفت؟

  1.  مسائل مالی مانند طلب چک، انواع بدهی و حقوق و مزایای مالی
  2. مسائل خانوادگی مانند طلاق، حضانت فرزند، مسائل بعد از طلاق مانند طلب کردن مهریه و یا گرفتن جهیزیه 
  3. مسائل کیفری مانند کلاهبرداری، اعاده حیثیت، جعل سند و...

مشاوره قوه قضاییه رایگان

افرادی که برای پاسخ به سوالات حقوقی خود نیازمند یک فرد باتجربه و آشنا با قوانین هستند اما زمان و شرایط مالی لازم برای مشاوره را ندارند می توانند از طریق سامانه مشاوره قوه قضاییه بصورت رایگان اطلاعات مناسبی را کسب کنند تا در ادامه روند حقوقی خود چراغ راهی در اختیار داشته باشند. برای دریافت اطلاعات مشاوره قوه قضاییه رایگان می توان از از سامانه 129 استفاده کنید.

مشاوره حقوقی تلفنی قوه قضاییه

اگر شما هم نیازمند تجربه و تخصص برای مشاوره گرفتن و پیش بردن کارهای خود هستید، اما وقت لازم و بودجه کافی برای استفاده از یک وکیل پایه یک حرفه ای را ندارید، میتوانید با گرفتن شماره تماس 129 از مشاوره حقوقی تلفنی قوه قضاییه استفاده نمایید. البته این روش جدا از مزایا از معایب نیز برخوردار است. 
یکی از معایب آن این است که امثال شما در صف انتظار مشاوره حقوقی تلفنی زیاد هستند و باید در نوبت خود صبر کنید تا در نهایت نوبت به مشاوره حقوقی شما برسد. اما خب رایگان بودن آن مزیت بزرگی است که خیلی از افراد از آن استفاده می‌کنند. 
دیگر مزیت آن این است که مشاوره حقوقی تلفنی شبانه روزی است و حتی به چند زبان دیگر دنیا مانند عربی، انگلیسی ، ژاپنی و... نیز خدمت رسانی می‌کنند، برای استفاده از این خدمت چند زبانه میتوانید با شماره 09121900500 در واتساپ ارتباط آنلاین برقرار نمایید.

شماره مشاوره تلفنی قوه قضاییه رایگان

تلفنی129
آنلاین (واتساپ)09121900500

مشاوره حقوقی خوب کیست؟

مشاوره حقوقی متخصص و کار بلد باید در انواع زمینه های حقوقی تجربه لازم را داشته باشد. مشاوره حقوقی شما، برگ برنده شما در مسائل حقوقی در قوه قضاییه است. پس این فرد حتما باید تمام تلاش خود را در جهت بیان تمامی مسائل و ریز شدن در جزئیات انجام دهد. 
صرفا فردی که مدرک مشاوره و یا وکیل پایه یک را دارد، لزوما مشاوره حقوقی نمی تواند باشد. باید فردی به عنوان مشاوره حقوقی انتخاب شود که بتواند روی مسائل واقف باشد و در مورد پرونده نظر واقعی خود را بیان کند.

مشاوره حقوقی قوه قضاییه و تنظیم لایحه حقوقی و شکواییه این فرم از جمله فرم های مهمی می باشد که شما برای تنظیم درخواست شکایت خود باید تنطیم کنید.

سوالات متداول

مشاور حقوقی کیست؟

مشاور حقوقی شخصی است که در رشته حقوق، تحصیلات خود را کامل کرده است. که با توجه به مدرک فرد به دو گروه وکیل و مشاور حقوقی تقسیم می شوند.

وکیل کیست؟

افرادی هستند که در آزمون اتحادیه کانون وکلای دادگستری قبول شده و بعد از دوره کار آموزی در این زمینه با نام وکیل پایه یک دادگستری شروع به فعالیت می کنند.

در چه مسائل حقوقی می توان از مشاوره حقوقی کمک گرفت؟

مسائل مالی، خانوادگی و کیفری

مشاور حقوقی کیست؟
مشاور حقوقی شخصی است که در رشته حقوق، تحصیلات خود را کامل کرده است. که با توجه به مدرک فرد به دو گروه وکیل و مشاور حقوقی تقسیم می شوند.
وکیل کیست؟
افرادی هستند که در آزمون اتحادیه کانون وکلای دادگستری قبول شده و بعد از دوره کار آموزی در این زمینه با نام وکیل پایه یک دادگستری شروع به فعالیت می کنند.
در چه مسائل حقوقی می توان از مشاوره حقوقی کمک گرفت؟
مسائل مالی، خانوادگی و کیفری

نظرات کاربران

نظر خود را ارسال نمایید.

در حال پردازش...

{{ error }}

{{ result }}