قواعد ازدواج موقت

قواعد ازدواج موقت

  • 1400/12/10
  • قوانین خانواده

ازدواج موقت چیست؟

ازدواج موقت نوعی ازدواج و عقد محسوب می شود که برای مدت مشخصی تعیین می شود که می تواند از چند دقیقه باشد تا 99 سال که جالب است بدانید حتی در ازدواج موقت 99 ساله نیز عقد به صورت رسمی نیست. ازدواج موقت به طورکلی ثبت نمی شود مگر با توافق طرفین و یا بارداری زوجه. در رابطه با ازدواج موقت و حقوق زوجین بهتر است از مشاوره حقوقی استفاده کنید.

خواندن صیغه در ازدواج موقت به چه صورت است؟

خواندن صیغه چه به صورت فارسی و چه به زبان عربی کفایت می کند حتی زوجین می توانند برای محرمیت صیغه را بین خود بخوانند و نیازی به خواندن صیغه توسط عاقد نیست.

طلاق در ازدواج موقـت به چه صورت است؟

در ازدواج موقت طلاق وجود ندارد و جدایی در صورت باطل کردن صیغه و یا اتمام صیغه نامه می تواند شکل بگیرد. شما می توانید در زمینه طلاق شما می توانید به راحتی از وکیل طلاق کمک بگیرید.

نفقه در ازدواج موقت به چه صورت است؟

نفقه مبلغی به عنوان هزینه های جاری است که توسط مرد خانواده برای زن و زندگی خرج و باید تهیه شود در ازدواج دائمی این امر اجباری می باشد ولی در ازدواج موقت این امر اجباری نیست مگر در صیغه نامه توافق و ثبت شده باشد.

مهریه در ازدواج موقت چگونه است؟

مهریه چه در ازدواج موقت و یا چه در ازدواج دائمی امری اجباری محسوب می شود و دین می باشد به گردن مرد که باید پرداخت شود. این موضوع پس از مرگ زن و یا مرد نیز از بین نمی رود.

_______________________

برای آشنایی با خدمات و شرایط مشاوره وکیل مهریه وارد صفحه اختصاصی آن شوید
_______________________

عده در ازدواج مـوقت چیست؟

پس از پایان نکاح موقت، زن باید عده نگه‌دارد. عده زن در عقد موقت، دوطهر است اما عده طلاق در ازدواج دائم سه طهر است.
عده وفات در هر دو نوع ازدواج، در هرحال چهارماه‌وده‌روز میباشد.

قانون ازدواج دوم مرد متاهل؟

مرد متاهل برای ازدواج های بعد از ازدواج اول نیاز به اجازه ی همسر اول خود را دارد در صورتی که همسر مشکلی داشته باشد مرد متاهل می تواند با اقدام به دادگاه اجازه قانونی برای ازدواج مجدد دریافت نماید در غیر اینصورت بدون اجازه دادگاه و همسر اول، همسر اول با دریافت مهریه می تواند بدون عذر درخواست طلاق نماید. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات در حوزه دعاوی خانوادگی به صفحه وکیل خانوده مراجعه کنید.

ارث در ازدواج موقت به چه صورت است؟

در ازدواج موقت هیچ یک از زوجین ارث تعلق نمی گیرد مگرد در صورتی که قبل ازدواج این موضوع مطرح شده و توافق بین زوجین شکل گرفته باشد که باید این موضع نیز ثبت شود به صورت رسمی. شما می توانید در این رابطه از یک وکیل باتجربه کمک بگیرید.

نظرات کاربران

نظر خود را ارسال نمایید.

در حال پردازش...

{{ error }}

{{ result }}